Stelt langetermijnambities vast voor een bloeiende samenleving, een circulaire economie, en een stabiel klimaat

ATLANTA, 11 juli 2024 - Assurant, Inc. (NYSE: AIZ), een toonaangevende wereldwijde zakelijke dienstverlener die grote consumentenaankopen ondersteunt, beschermt en verbindt, heeft vandaag zijn duurzaamheidsrapport voor 2024 gepubliceerd. Het rapport schetst een versnelde duurzaamheidsagenda met drie langetermijnambities: een bloeiende samenleving, een circulaire economie en een stabiel klimaat. Om deze visie te bevorderen, zal Assurant zich richten op acties op drie gebieden: Verbonden Gemeenschappen, Gerespecteerde Hulpbronnen en een Beschermde Planeet.

"We blijven ons inzetten om duurzaamheidsoverwegingen verder te integreren in ons bedrijf, en onze programma's blijven kracht winnen en impact creëren", aldus Keith Demmings, president en CEO van Assurant. "Onze nieuwe duurzaamheidsvisie sluit nauw aan bij de strategie van Assurant en onderstreept het belang van hoe Assurant waarde kan creëren voor al onze stakeholders. We zullen ons op deze aandachtsgebieden richten om onze wereldwijde groeistategieën voor duurzaamheid mogelijk te maken en onze langetermijndoelstellingen te bereiken."

Het duurzaamheidsrapport 2024 van Assurant beschrijft deze nieuwe visie, bevestigt onze toewijding aan onze duurzaamheidsprogramma's en rapporteert acties, impact en vooruitgang sinds het rapport van vorig jaar op de volgende gebieden:

Een bloeiende samenleving:

• Verdere versterking van een talentstrategie gericht op werknemersbetrokkenheid, investeringen in programma's ter ondersteuning van loopbaanontwikkeling, inclusief mogelijkheden om een meer diverse pijplijn op te bouwen, evenals concurrerende beloningen, erkenning en welzijn.
  • Lancering van Leading the Way, een programma dat is ontworpen om vaardigheden, capaciteiten en carrières te laten groeien om betrokkenheid, prestaties en resultaten te beïnvloeden.
  • Geïnvesteerd in Total Rewards & Wellbeing, inclusief initiatieven om fysiek, emotioneel, financieel en sociaal welzijn te bevorderen.
  • We hebben twee nieuwe resourcegroepen voor werknemers opgericht: Pride@Assurant en Abilities@Assurant, die onze uitgebreide focus op DE&I weerspiegelen en ook personen met alle capaciteiten omvatten.
  • De uitgaven van diverse leveranciers stegen met 15% tot $ 115 miljoen. Dit werd bereikt door samenwerking met diverse en kleine zakelijke leveranciers, waaronder het identificeren van nieuwe kansen binnen de Global Automotive-activiteiten van Assurant.

Een circulaire economie:

• Via mobiele inruilprogramma's heeft Assurant meer dan $ 3 miljard teruggegeven aan consumenten in ruil voor hun gebruikte apparaten, waardoor meer dan 4.200 ton elektronisch afval van stortplaatsen werd afgeleid en ongeveer 1,16 miljoen ton CO2-uitstoot werd vermeden.
  • Lancering van Assurant CarbonIQ SM, een oplossing die de ecologische voetafdruk van een verbonden apparaat gedurende de hele levenscyclus volgt en meet, en cruciale inzichten biedt om de voortgang in de richting van circulariteitsdoelstellingen te meten.
  • Beschermde meer dan 60 miljoen mobiele apparaten en voerde wereldwijd meer dan 60 mobiele inruilprogramma's uit, waarbij eind 2023 22 miljoen apparaten werden hergebruikt.
  • Exploiteerde een wereldwijd netwerk van Device Care Centers die gebruik maakten van state-of-the-art technologie, robotica, AI en toonaangevende circulariteitspraktijken om  aan de verplichtingen aan klanten te voldoen.
  • Voertuigbescherming bieden voor 55 miljoen auto's, met momenteel bijna 50% op gebruikte voertuigen, terwijl we onze bescherming voor hybride en elektrische voertuigen uitbreiden.

Een stabiel klimaat:

• Voor het zesde achtereenvolgende jaar een "B"-beoordeling ontvangen voor de CDP-vragenlijst over klimaatverandering en voor het eerst een "B" CDP Supplier Engagement Rating behaald.
  • Vermindering van de Scope 1- en 2-broeikasgasemissies met meer dan 5% op jaarbasis, wat een betekenisvolle vooruitgang oplevert in de richting van onze doelstelling om de Scope 1- en 2-broeikasgasemissies tegen 2030 met 40% te verminderen, ten opzichte van een basislijn uit 2021.
  • Ons beoordelingsprogramma voor duurzame leveranciers uitgebreid, waarbij meer dan 100 partners in de toeleveringsketen worden betrokken bij duurzaamheidskwesties.

Om de transparantie van de duurzaamheidsinformatie te bevorderen, bevat het rapport bijgewerkte jaarlijkse indices van de Sustainability Accounting Standards Board (SASB) en de Task Force on Climate-Related Financial Disclosures (TCFD).

Het duurzaamheidsverslag 2024 van Assurant en aanvullende informatie over de strategische duurzaamheidsinitiatieven van Assurant zijn online beschikbaar op www.assurantnederland.nl/Ons-verhaal/duurzaamheid.

Over Assurant

Assurant, Inc. (NYSE: AIZ) is een toonaangevende wereldwijde zakelijke dienstverlener die grote consumentenaankopen ondersteunt, beschermt en verbindt. Assurant, een Fortune 500-bedrijf met een aanwezigheid in 21 landen, ondersteunt de vooruitgang van de verbonden wereld door samen te werken met 's werelds toonaangevende merken om innovatieve oplossingen te ontwikkelen en een verbeterde klantervaring te bieden door middel van oplossingen voor mobiele apparaten, uitgebreide servicecontracten, voertuigbeschermingsdiensten, huurdersverzekeringen, door kredietverstrekkers geplaatste verzekeringsproducten en andere producten. Ga voor meer informatie naar assurant.com.

Contactpersoon voor de media:

Stacie Sherer
stacie.sherer@assurant.com